Organisasjon

Dirigent:

David

Tysk-franske David Maiwald begynte som kormester for Operakoret i oktober 2011. Han har bakgrunn både som dirigent og komponist, og er også utøvende bratsjist.Han har vært ansatt som assisterende kormester og repetitør ved Staatstheater Braunschweig og fra 2005 som kormester ved operahuset i Kiel, hvor han dirigerte en rekke oppsetninger og egne verk for koret der, som for øvrig ble nominert til beste operakor i Tyskland i 2006. David Maiwald har spesielt interessert seg for musikkhistoriens mindre fremførte verker. Han er også ivrig opptatt av å skape nye sjangre innen musikkteater, og har sammen med koreografen Lars Scheibner laget forestillingen Lux aeterna for a capella kor og dans.

David Maiwald har mottatt en rekke utmerkelser og stipendier fra Richard Wagner Association, Laurent-Vibert i Lourmarin, Frankrike, og fra Deutsche Bank-foreningen Musiktheater heute.

Stemmepedagog:
Helene_hode
Helene Haarr er korets faste stemmepedagog og har enkelttimer med alle guttene. Hun har jobbet med guttekoret siden 2003. Helene er utdannet sangpedagog ved Høgskolen i Stavanger, avd. Kunstfag samt ved Statens Operahøgskole i Oslo (SOHS).

Helene har deltatt på mesterklasser med bl.a. Prof. Sebastian Vittuci, (Wien), Vesla Tveten (N), Anne Nyborg (N), Susanna Eken (N), Håkan Hagegård (S), Ingrid Bjoner (N), Marit Isene (N), Ingjerd Oda Mantor (N), Yvonne Kenny (GB), David Harper (NZ) og Jan Sødal (N).

Videre har hun vært solist med Kringkastingsorkesteret, Oslo Symfoniorkester, Bærum Symfoniorkester, Oslo Barokkorkester, Capella Svithuniensis (Stavanger Symfoniorkester) og gjort sopransolist-partiene i en mengde kirkemusikalske verk som bl.a. Mozarts Requiem, Messe i C-moll, Brahms Requiem, Händels Messias, og Pergolesis Stabat Mater.

Helene jobber frilans som solist ved siden av stillingen i Oslo domkirkes guttekor. I tillegg til sangoppdrag, holder hun jevnlig seminarer med ulike kor.

E-post stemmepedagog

Styret:
Styret består av Arne Haarr, Ann Kristin Smith Moe, Rikkard Rykkvin, Hilde Bekier-Larssen, David Maiwald, Helene Haarr, Tove Cecilie Viebe og Valborg Orset Stene.

Adresse:
Oslo Domkirkes Guttekor
Karl Johans gate 11

Oslo Domkirke:
Opplyninger om øvrig aktivitet i Oslo Domkirke finnes på www.oslodomkirke.no.

Webadministrator
E-post web-administrator